tirsdag den 27. oktober 2009

Farvel Cypern - Velkommen Danmark









Danmark - 15
27.10.09 – Frederiksberg
Bofællesskabet Det Gule Hus, min andel


Gylden og regnfuld morgen. Sådan er det i dag her på Frederiksberg, når jeg vågner og kigger ud igennem grønne gardiner. Gule, orange og brune er de blade, som endnu hænger på træerne. Græsplænen i vores have har fået det fineste glødende gule tæppe af visne blade over sig.
Cyperns turkisblå hav, den blådisede himmel, som jeg mødte hver morgen på min rituelle badetur ved 8.30-tiden er her stadig – bare indeni mig.
Jeg er født på ny. Og klar til et smukt efterår.
Farvel Cypern for denne gang.
Farvel til Theresa Hotel, Erdogan, hans familie og alle de søde mennesker, jeg mødte dér.

Nu smyger cypriotiske toner sig ud af mine højttalere .... smægtende sange med stemmer af varm sol og smerte. Ved siden af min computer står det lille pelsklædte æsel, jeg fik som afskedsgave sammen med et stort glas med honning fra Cypern - I love you!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar